Zdrowie

Ile km dziennie chodzić, żeby schudnąć?

spacery a odchudzanie
Większość dorosłych ludzi choć raz w życiu się odchudzała. Zazwyczaj ten proces kojarzy się nam z morderczymi ćwiczeniami oraz rygorystyczna dietą, ale nie zawsze tak musi być.

Jak schudnąć bez wysiłku i ostrego treningu?

Wystarczy, że postawimy na zdrową i zbilansowaną dietę. Ważna jest też regularna aktywność fizyczna. Nie musimy od razu kupować karnetu na siłownię czy basen. Na początek wystarczą zwykłe spacery. Wszak chodzenie to najnaturalniejsza dla człowieka forma ruchu. Najlepiej będzie jeśli zmiany w naszym życiu będziemy wprowadzać etapami. Zwłaszcza jeśli do tej pory prowadziliśmy raczej siedzący tryb życia. Na początku nasze spacery nie muszą być zbyt długie. Ważne żeby wyrabiać sobie dobre nawyki. Z czasem będziemy zwiększać dystans i tempo naszych spacerów.

Ile km dziennie chodzić żeby schudnąć?

Ilość spalonych kalorii zależy nie tylko od dystansu, ale od tępa spaceru i naszej masy. Im więcej ważymy, tym więcej kalorii uda nam się spalić w trakcie jednego spaceru. Spencer z prędkością 6,5 km/h pozwoli dorosłej osobie spalić nawet 400 kalorii. To całkiem sporo…

Znacznie łatwiej nam będzie śledzić ilość wykonanych kroków w ciągu dnia. Możemy zaparzyć się w krokomierz, ściągnąć specjalną aplikację na smartphone, w ostaniach latach popularne stały się też smartwache, które pokazują godzinę, liczbę pokonanych kroków oraz wiele innych parametrów.

Specjaliści obliczyli, że żeby schudnąć około 0,5 kilograma na tydzień powinniśmy pokonywać codziennie 10 000 kroków. Na początku taka ilość może przerażać, ale z biegiem czasu przejście takiego dystansu nie będzie dla nas żadnym problemem.

Ile razy w tygodniu powinniśmy ćwiczyć, aby schudnąć?

Oprócz chodzenia możemy wałczyć do naszej codziennej trzy treningi w tygodniu. Możemy postawić na inne aktywności fizyczne, na przykład pływanie, gry zespołowe, siłownię czy taniec. Najważniejsze żeby nasze treningi sprawiały nam przyjemność i nie były nudne. W innym przypadku bardzo szybko zniechęcimy się do ćwiczeń i wrócimy do starych nawyków…

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *