Kuchnia

Jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy?

jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy?

Chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby słodyczy. Jednak, chociaż bezsprzecznie pyszne, słodycze zdecydowanie nie służą naszemu zdrowiu. Zbyt częste folgowanie apetytowi na słodkie przekąski prowadzi niestety do nadwagi. Zastanawiasz się, jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy? W naszym artykule znajdziesz kilka porad, które pomogą Ci wygrać ze słodkim uzależnieniem.

Znajdź sobie zajęcie

Bardzo często chęć na słodkiego batona, drożdżówkę czy inną tego rodzaju przekąskę pojawia się z nudów. Jeśli zauważysz u siebie, że sięgasz po słodycze, gdy nie masz nic do zrobienia, staraj się odwlec w czasie zaspokojenie zachcianki. Możesz np. założyć, że zjesz batona po posprzątaniu kuchni, powtórce materiału do egzaminu, udzieleniu odpowiedzi na maile służbowe itd. Bardzo prawdopodobne jest, że ochota na słodycze przejdzie Ci, gdy tylko zajmiesz czym innym swoje myśli.

Wypij szklankę wody

Zachcianki na słodycze albo uczucie głodu mogą być odczuwane, gdy organizm jest lekko odwodniony. Gdy następnym razem poczujesz chęć na czekoladę, wypij najpierw szklankę wody. Jak powstrzymać się od podjadania słodyczy na co dzień? Staraj się po prostu więcej pić. Osoby, które nie lubią samej wody, mogą przygotować domową wodę smakową np. z miętą, bazylią, cytryną itd.

Woda jako sposób, by nie jeść słodyczy
Warto pić wodę, gdy czujemy potrzebę słodyczy.

Spróbuj zamienników cukru

W domowych wypiekach czy deserach możesz z powodzeniem stosować zdrowe zamienniki cukru. Odradzamy słodziki syntetyczne. Zamiast tego, możesz postawić chociażby na erytrol, stewię czy tzw. owoc mnicha. Dobrym pomysłem jest też ksylitol, który nie dość, że słodki, to jeszcze chroni przed próchnicą zębów.  

Zaparz herbatę imbirową

Nagłą ochotę na słodycze możesz skutecznie zwalczyć za pomocą herbaty z imbiru. Do jej przygotowania użyj kłącza imbiru – wystarczy kilka plasterków zalać wrzątkiem, aby uzyskać aromatyczny napój. Do smaku możesz dodać nieco soku z cytryny. Herbata z imbiru nie tylko hamuje ochotę na słodycze, ale także ma właściwości przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe.

Zadbaj o odpowiednią podaż białka w diecie

Bywa, że nadmierny apetyt na słodycze jest wynikiem zbyt małej ilości białka w codziennej diecie. Jeśli pojawi się u Ciebie trudna do powstrzymania ochota na coś słodkiego, pomyśl o tym, by zjeść jakiś produkt bogaty w białko. Może to być chociażby pierś z kurczaka, twaróg, kefir itd. Zdarza się również, że zachcianki na słodycze są wynikiem niedoboru cynku, chromu lub magnezu.

Idź na spacer lub poćwicz

Zależy Ci na szczupłej sylwetce? Nadmierny apetyt na słodycze niweczy Twoje starania w walce o utratę zbędnych kilogramów? Gdy tylko poczujesz, że masz wielką ochotę na ciastko lub słodkiego batona, poruszaj się przez kwadrans. Wystarczy krótki spacer albo średnio intensywne ćwiczenia w domu, by skutecznie odwrócić uwagę od słodkich przekąsek.

Jak powstrzymać się od podjadania słodkich rzeczy? Bardzo ważna jest samokontrola. Warto jednak zacząć metodą małych kroków.. Jeśli masz zwyczaj zjadać codziennie coś słodkiego do kawy lub kilka cukierków pomiędzy posiłkami, zacznij od stopniowego wyeliminowania tych nawyków. Dobrym pomysłem jest też pozwalanie sobie na coś słodkiego np. raz w tygodniu. Pamiętaj o umiarze. Jeśli zjesz jedną gałkę lodów zamiast trzech czy pasek czekolady zamiast całej tabliczki, na pewno przysłuży się to Twojemu zdrowiu. 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *